Začalo to tým, že Andrej prišiel na môj ukážkový workshop „Ako chutí vzdelávanie INAK“ a páčilo sa mu. Pre istotu ale vyslal ešte svojich kolegov na druhú moju ukážku a následne, keď sa páčilo aj im, spolupráca mohla začať.

Na ČOM a AKO sme pracovali?

Toto bola tiež  výzva. Lebo zvyčajne nás firmy oslovujú, keď už potrebujú HASIŤ. V prípade SMC išlo o dobre fungujúci tím, výsledky prieskumu potvrdili, že pracovníci sú spokojní, atmosféra je príjemná, vedenie je rešpektujúce a komunikácia otvorená. A tak som to cítila aj ja, keď som bola na návšteve vo firme a na stretnutiach. Prečo teda rozvojový program? Čo má byť cieľom? Pripraviť sa na potenciálne horšie časy, investovať do ľudí teraz, keď je všetko relatívne OK, dať ľuďom pocítiť, že sú dôležití a dať im možnosť sebarozvoja. V prípade, že by niečo nefungovalo v rámci tímu, dať možnosť, aby sa veci vydiskutovali a nastavili nové pravidlá.

A tak sme začali. Niečo sme si nastavili na začiatku a potom postupne po každom stretnutí sme navrhovali ďalší follow up, podľa toho, čo sa vyskytlo na predchádzajúcom stretnutí.

Čo všetko sme teda realizovali?

  1. Úvodný TEAMWORK – úvodný workshop, kde na povrch vyplávajú kostlivci :), vyložia sa karty, zistíme, na čom sme, ako ľudia vnímajú firmu – loď, kam sa plaví, aká je jej posádka, aké sú hodnoty
  2. LUMINA SPARK workshop – 2 dni o osobnostiach, o tom, akí sme rozdielni a v čom je to pre tím prínosné… Každý účastník obdržal svoj individuálny profil s vlastnou „machuľkou“
  3. Workshop „5 PRÍČIN NEFUNKČNOSTI TÍMU“ – deň facilitovanej diskusie a spoločnej práce na pilieroch funkčného tímu. Čo v SMC funguje, čo nefunguje, čo potrebujeme/chceme spraviť?
  4. Workshop „SPÄTNÁ VÄZBA JE DAR“ – pokračovanie budovania tímu cez kultúru radikálnej otvorenosti, komunikácie a spätnej väzby
  5. Individuálne KONZULTÁCIE k osobnostnému profilu Lumina SPARK

Po každom workshope prebehlo stretnutie s vedením, kde sme si dali vzájomne spätnú väzbu a pripravili návrh pokračovania.

… to be continued :)

A AKO NÁŠ PROGRAM VIDEL ZADÁVATEĽ?

Andrej Palovčík & Tomáš Šomják

Ako hodnotíte program celkovo?

AP: Pre mňa je pozitívne to, že sme dosiahli cieľ. Doteraz si všímam efekt tohto programu na správaní, komunikácii a reakciách mojich kolegov. Nestratili sme focus a všetko prebehlo v relatívne krátkom čase.

TŠ: Program sme skladali „počas jazdy“ a efekt je viditeľný. Vždy sme to nasmerovali správnym smerom, čo kolegovia ocenili záujmom a hlavne skoro 100% účasťou v programe.

Ako hodnotíte môj/náš prístup ako lektoriek?

AP: Kolegovia nevedeli, do čoho idú. Zväčša boli zatrpknutí na iné školenia podobného druhu. To, ako sa otvorili už počas prvého workshopu “Sme na jednej lodi”, ma veľmi pozitívne prekvapilo. Nikola odviedla kus práce. Klobúk dole pred schopnosťou facilitovať takýto rôznorodý tím, nepustiť uzdu a vedieť, kde sa v procese školenia nachádza. Ivet vhodne doĺňala Nikolu a prinášala postrehy z jej HR backgroundu.

TŠ: Od začiatku bolo cítiť pozitívnu a úprimnú snahu pomôcť s čímkoľvek skupina prišla. Nepoľavili ste v snahe ani pri náročnej téme ako bola „Spätná väzba“, kde to bolo… aspoň za mňa, citeľne najnáročnejšie udržať našu skupinu kreatívne a aktívne naladenú. Celkovo si myslím, že ste si svojim prístupom získali rešpekt a hlavne veľmi rýchlo dôveru celej skupiny, aj keď sme ich striedali, menili zostavu pri každom kole stretnutí.

Čo oceňujete na programe najviac (čo sa vám osobne najviac páčilo)?

AP: Veľmi dobre, na mieru vyskladané moduly. Páčil sa mi celý proces výberu. A hlavne to, že vedeli sme, čo chceme dosiahnuť, no cestu k tomuto cieľu sme upravovali počas priebehu.

TŠ: Úprimnú snahu pomôcť, individuálnu pomoc, prispôsobenie sa skupine a potrebe sa zamerať na hocijakú tému, no zároveň vrátiť nás „na zem“, ak sme uleteli v myšlienkach a téme.

Komu by ste odporučili takýto program?

Ak to mám postaviť na našom príklade, tak by sa do toho mali určite pustiť spoločnosti, kde:

  • Viacero oddelení potrebuje spolu komunikovať na dennej báze
  • Manažér cíti pnutie/zlú komunikáciu medzi oddeleniami, ktoré vyplýva z neznalosti procesov iných oddelení
  • V rámci jedného tímu figurujú “silní” a “slabí” kolegovia. Myslím tým showmanov, ktorí zakryjú úspechy introvertných kolegov
  • Sú zriadené satelitné kancelárie a vzniká medzi nimi nezdravá súťaživosť namiesto zdravej spolupráce.
  • Spojenie a utuženie projektového tímu/oddelenia (nový tím, starí a noví kolegovia etc.)
  • Po reorganizácii spoločnosti, kde nedošlo k želanému efektu. (efektivite a komunikácii)
  • Nastaviť a prijať firemnú kultúru, značku, ciele spoločnosti, prevzatie a prijatie zodpovednosti…

Vážime si dôveru, ktorú nám prejavila spoločnosť SMC Priemyselná automatizácia, spol. s r. o. a ďakujeme za ich spätnú väzbu.

Veríme, že tento príspevok vám aspoň čiastočne priblíži to, ako pracujeme a zodpovie vám na otázku, či by sme vedeli pomôcť aj vám a vašej organizácii.